"Vänner"

Ja helt enkelt, hur ska jag kunna veta?
Just nu är jag ett enda stort frågetecken som inte vet ut eller in.

vänner som inte lyssnar, vänner som förstör sig själva,
vänner som tror sig veta allt, vänner som bara lägger sig i.
vänner som det går hur bra som helst för just nu, vänner som det bara går utåt för tillfället.
vänner som är förjävliga rent ut sagt.
Vad är det för vänner? Vad är jag för en vänn?
Vem är mer än vänn och vilka är inte mina vänner?

Alla vet vi att livet är en berg- och dalbana. Vissa gånger är livet toppen, vissa gånger vill man bara gå under jorden. Men just nu vet jag inte vad jag vill eller vart i berg- och dalbanan jag befinner mig. Eftersom det inte känns som om jag har någon speciell. Någon som jag verkligen kan prata ut med, kunna snacka om allt med, någon man litar på till 100% . Veta att det stannar mellan oss och att den verkligen förstår. Inte någon som bara tycker synd om mig. Utan någon som bryr sig. 
image1

Jag vet inte hur det är mellan oss, hur du vill ha det?
Och om du bara använder mig som något tröst obejekt eller om det är på riktigt?
Vi kunde snacka om allt innan, jag kunde iallafall snacka om allt med dig. Men om du kände att du kunde snacka om allt med mig vet jag inte. Men så är det iallafall inte nu. För att  nu det är oss det handlar om, problemen mellan oss, inte om dig och dina vänners problem eller mig och mina vänner problem. Utan problemen mellan oss. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, hur jag ska göra, vad jag ska göra.
 
Har vi helt enkelt förstört vänskapen mellan oss?  Var det värt det?


Jag som trodde jag kände mina vänner, visste vart jag hade dom. Hur de var och vart de stod,  men så när alla plötsligt förändrades blev allt kaos.
Ordet vän är ganska viktigt och stort, iallafall för mig.
Och nu när det silar bort, gör jag samma sak..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback