Lekstugor, brinnande spisar och att går vidare..

Ohja, som ni kanske förstår har det hänt en hel del nu de sista dagarna.
Jag sov hos Sara från tis-tors och vi bestämde oss för att sova i hennes lekstuga. För skojsskull liksom. Det var faktiskt mysigt måste jag säga. Vi la in massor med solstolsmadrasser och luftmadrasser och kuddar och skit så det vart perfekt!
Sen på onsdagen var det dags för mig och Sara att laga mat. Sara visste hur vi skulle laga den, men först såg det mest ut som något som redan varit i magen och vänt. Men tillslut så fick vi till det och det blev riktigt gott. Men det var då olyckan slog till, mitt i allt det goda. Det råkade skvätta lite fett på plattan så det började brinna. Både jag och Sara bara stod och skrek, sen för en sekund slutade det men sen började det igen och då skrek Sara ännu högre. Sen helt plötsligt slutade de. Då var jag en aning skakis! Men ingen skada skedd, förutom på mitt och Saras hjärta möjligen. Haha!
Vi har även badat i Saras barnpool och gjort hinderbana! Superkul faktiskt. Kanske skriver mer om detta i något annat inlägg.

Men innan allt detta skedde, alltså på måndagskvällen. Efter att jag kommit hem från U21 Matchen Tyskland-England så fick jag reda på att  farfar dött under kvällen. Det var väl kanske inte den bästa avslutningen på en bra dag, men sånt är livet. Det är inget man kan styra över. Farmor som är väldigt dement hade suttit och matat honom när han var död, för när personalen på hemmet där de bor kom in för att titta till dom så var farfar redan kall och det tyder på att han varit död en stund. Mest synd tycker jag om farmor, som knappt vet ut eller in. Hon glömmer efter 2 minuter och tror ibland att farfar lever och ibland vet hon att han är död och då är hon helt förstörd. Men båda är ganska gammla. Farfar blev 81 och farmor är också 81 år. Så dom har levt ett långt och lyckligt liv även om slutet inte var det bästa.
Det är inte bara min farfar som dött, utan även vår allas Pop kung Michael Jackson. Tragiskt är det, jag tycker/tyckte synd om honom. Han måste haft ett väldigt jobbigt liv apropå allt uppmärksamhet och svår uppväxt. Men som sagt, sånt är livet. Han var iallafall en grym musiker och han glömmer man inte i första taget!!
Och det är inte dom ända som försvunnit. Utan även våran katt August, han har varit borta i nu 3 dagar. Jag vet att det inte är lång tid för en katt. Men han är gammal och skrutten och har bara varit borta några dagar en gång innan. Så vi funderar tragiskt nog på om han gått och dött någonstans, eller blivit påkörd. Men vi får väll se om han dyker upp eller om vi hittar honom..

Aja, slut med det tragiska. Det har varit ganska jobbigt nu, och detta var inte vad jag behövde. Men man får se det positivt. Jag lever och varken farfar, Michael Jackson eller kanske August blir gladare för att jag går runt och är ledsen och olycklig. Så jag ser framåt och och uppskattar att jag lever och är frisk. (Bortsätt från mina knän som aldirg blir bra.)

Hepp, nu ska jag sitta och nörda mig vid sims 3 någon timme innan jag lägger mig och nanar, ska nämligen upp vid halv 7 imorgon för vi ska iväg.

PK Andrea

Kommentarer
Postat av: Em

Hoppas att du mår bra! Är ledsen över att din farfar har gått bort! Älskar dig tjejen och om det är något så får du höra av dig! Ses kanske nästa helg ;) Puss

2009-06-27 @ 12:36:51
URL: http://stortE.devote.se
Postat av: Emelie Engberg

Fy vad tråkigt med din farfar och farmor. Jag finns här om det är något tjejen. Ha det bäst Andrea. Massor med bamsekramar Bull <3

2009-06-27 @ 18:01:34
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback